neděle 5. října 2014

Taky vás trápí svalový Alzheimer?

 


Rozhodl jsem se využít posledních teplejších dní letošního léta a vyrazit na golf. Sezóna je už sice za námi, ale jedna důležitá akcička bude zkraje listopadu.  Výborně obsazený výlet do Španělska. Je třeba potrénovat dokud to jde, jinak by to taky mohlo být drahé.


Golf obecně patří mezi ty věci, které mi jdou lépe verbálně než reálně. Proto, když jsem s kamarádem v sobotu vyrazil do Berouna, jsem vyjel o hodinu dřív. Abych stihnul potrénovat na driving range. Poslední měsíc jsem neměl na golf vůbec čas a je potřeba osvěžit svalovou paměť.

Luxusní časový náskok jsem využil beze zbytku. Posnídal jsem a vyrazil trénovat. Rozhýbal jsem se, vytáhl wedge a soustředěně zahrál dvě krásné rány.

Na drivingu se objevil další hráč. To by nebylo nic zajímavého, kdyby mu nebylo asi 7 a nešli s ním babička s dědou. Přestože je tam asi 30 rohoží, stoupli si hned vedle mne. To jsem uvítal, mnohem lépe jsem pak rozuměl každému jejich slovu.

Rozhodl jsem se to ignorovat a soustředit se na trénink. Vytáhl jsem z bagu šestku železo a udělal cvičnou ránu. Perfektní. Připravoval jsem se odehrát, když kousek kolem mne prolétl balon. Kluk to evidentně trefil špičkou. To bylo jasné, přesto jsem si se zájmem vyslechl babiččin komentář. Založil jsem tedy hůl a poslal míč asi o 60 metrů jinam, než jsem mířil. Oba senioři se na mne zvědavě podívali. Rychle jsem tedy vyndal další míč a poslal ho do stejného místa. To už mně trochu znervóznilo, tee time se blížil. Uklidil jsem tedy šestku a opět sáhl po wedge. Následovaly dvě slušné rány. Byla to předtím jen náhoda, jsem zpátky.

Čas letěl a bylo ještě potřeba vyzkoušet dřeva. Zvolil jsem rovnou driver, nebylo nač čekat. Zabodl jsem týčko kousek před rohož a uhnul před dalším špičkou trefeným míčkem odvedle. Položil jsem míč na tee a snažil se potlačit rostoucí chvění. Driver je těžká hůl, po pauze je třeba se spolehnout na svalovou paměť naplno a ignorovat okolní ruch. Švihl jsem a míč se odkutálel 20 metrů po zemi.

Tehdy jsem pochopil, že chyba není v technice nebo nedostatku tréninku. Moje svalová paměť totiž trpí svalovým Alzheimerem. Nevíte, už jsou na to nějaké prášky?







Žádné komentáře:

Okomentovat