pátek 15. srpna 2014

Vzpomínky na budoucnost sociálních sítí už ukázal Google


Dočetl jsem dnes článek od Jonathana Crossfielda The Future of Social Media Content Strategy is Really Déjà Vu na Content Marketing Institute. Jednak byl sám o sobě zajímavý, hlavně si ale myslím, že Jonathan má pravdu ve dvou věcech:

Co je zadarmo dnes, nemusí být zadarmo zítra


Google nikomu z nás nepatří. Zatím nás nechává se svým vyhledávačem pracovat, aniž by po nás chtěl nájem. Ale nebude to tak navždy. Úplně stejně to nakonec dopadne i se sociálními sítěmi. To znamená, že jednoho dne bude konec vrstvení bezcenného obsahu, jen aby stránka obsahovala víc klíčových slov. Každý si pak rozmyslí, co za obsah se mu skutečně vyplatí publikovat z hlediska návratnosti své investice.

Konec SEO triků, rozhodne kvalita obsahu


Marketingová fóra pravidelně zatracují Google po uvedení každé změny vyhledávacího algoritmu. Což se nelze divit, hodně jejich práce tím přijde vniveč. Může se možná i zdát, že Google ani nechce, aby podniky byly v organickém vyhledávání úspěšné. Chce všechny donutit používat AdWords. Nebo možná Google prostě nemá rád marketing.

Když se na to ale podívám jako přesvědčený zastánce content marketingu, těžko se na Google mohu zlobit. Tím jak Panda, Penguin, Caffeine a další updaty vyhledávacího algoritmu přicházely, inteligentní firmy vzdali snahu porazit Google různými SEO triky a místo toho se zaměřily na produkci kvalitního obsahu pro své potenciální zákazníky. Kvalita totiž nakonec vždycky vyhraje. 

Žádné komentáře:

Okomentovat